جاذبه های گردشگری در گرگان
نوشته شده توسط : irane

جاذبه های گردشگری در گرگان | اجاره سوئیت در گرگان :یکی از معروف ترین استان های شمالی گلستان است و مرکز زیبای آن گرگان می باشد. هرچند که در گرگان دریا وجود ندارد اکا جنگل های بکر و دست نخورده اش بسیار زیبا و خیره کننده می باشد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. جاهای دیدنی گرگان بسیار زیاد است از جنگل ناهارخوران که معروف ترین پارک جنگلی آن می باشد بگیرید تا آبشار ها و چشمه ها و جنگل های بکر و دست نخورده.

اگر قصد سفر به گرگان را دارید برای اجاره سوئیت در گرگان به سایت گلستانی ها مراجعه کنید تا بهترین واحدهای اقامتی را د راختیار شما قرار دهیم.

ناهارخوران ار معروف ترین پارک های ایران

یکی از بهترین مناطق ددنی گلستان شهر زیبای گرگان منطقه جنگلی ناهارخوران می باشد.این منطقه تفریحی در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد که درختان آن سر به فلک کشیده و همچنین پارک تفریحی دارد و چشم انداز بسیار زیبایی را به خود گرفته است. به واسطه همین امکانات زیبا گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

جاذبه های گردشگری در گرگان

جنگل النگدره خوش گذرانی در طبیعت بکر

این جنگل یکی از بهترین مناطق تفریحی گرگان است که در جاده بلوار ناهارخوران قرار گرفته است .در اطراف این جنگل سه چشمه وجود دارد که باعث شده چشم اندازی زیبا به خود بگیرد. پوشش گیاهی جنگل النگدره توسکا , افرا , بلوط , شیردار می باشد.امکانات این جنگل برق رسانی , جاده آسفالته , نمازخانه , زمین ورزش و پارک کودک می باشد.


سردانسر دشت بکر گرگان

سردانسر که از  میان روستای زیارت عبور می کنیم  و به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن حرکت می کنیم.

جاذبه های گردشگری در گرگان

توسکستان راهی به سوی بهشت گرگان

این جنگل بسیار زیبا در 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان واقع شده است .در بالاترین نقطعه این جنگل منطقه جهان نما قرار دارد که از جاده های پرپیچ و خم عبور می کنیم و به آنجا می رسیم.در فصل زمستان مکان خوبی برای برف بازی است و بخاطر هوای بسیار سرد مکان مناسیبی برای زندگی طولانی نمی باشد و اما تابستان بسیار دلنشین وکمی سرد است.


روستای توشن آرامش در کنار جنگل و دریاچه

این روستا واقع در 5 کیلومتری جنوب شهر گرگان هست .در این روستا دریاچه ایی وجود دارد که دارای ماهیان مختلف است در فصول مختلف سال کاربری ماهیگیری دارد.

جاذبه های گردشگری در گرگان

روستای زیارت؛ روستای محبوب گرگان

جاذبه های گردشگری گرگان یکی دو تا نیست و اگر دلتان بخواهد گرگان را حسابی بگردید و بهتان خوش بگذرد باید برایش وقت هم بگذارید. یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گرگان که بعد از ناهارخوران می‌توانید بروید روستای زیارت است. چرا اسمش زیارت است؟ به خاطر وجود زیارتگاهی که آن را متعلق به بوداییان می‌دانند. شمال روستای زیارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زیارت و جنگل هایی با درختان سر به فلک کشیده. به دلیل خوش آب و هوا بودن زیارت و وجود چشمه آب گرم روستا که خاصیت درمانی دارد، یکی از پر مسافرترین روستاهای شمال  نام گرفته، اگرچه این استقبال زیاد به ضرر زیارت تمام شده و در چند سال گذشته موج ویلاسازان به سمتش هجوم برده اند.

بازار نعلبندان؛ از میوه‌های تازه تا ظرف‌های مسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرگان، بازار نعلبندان است. قدیم ها در بازار نعلبندان که زمانی بزرگترین بازار شمال کشور بود، جنس ها را عمده می‌فروختند اما امروز همه احتیاجات روزمره را میتوان از آن برآورده کرد. راه رفتن در بین راسته های بازار نعلبندان که از سبزی و میوه و ماهی گرفته تا پارچه و ظرف های مسی دارد، بسیار لذت بخش است. بازار نعلبندان در مرکز شهر و حد فاصل چهار راه میدان تا سه راه میرکریم و میدان قیصریه قرار دارد.

جاذبه های گردشگری در گرگان

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان از بناهای دوره سلجوقی است که در بازار نعلبندان گرگان قرار دارد و به‌وسیله معماران ترکمن ساخته شده است. این مسجد از یک حیاط مرکزی به شکل چهار ایوانی و چهار شبستان تشکیل شده است که از تزیینات معماری خاص آن دوره نیز استفاده شده است. ترکیبی از آجر و کاشی، کاشی هفت‌رنگ و مناره آجری با خط‌های کوفی مربوط به عصر سلجوقی از تزئینات معماری هستند که در احداث مسجد جامع گرگان استفاده شده است.

بنای اصلی این مسجد به ویژه مناره قدیمی آن متعلق به دوره سلجوقیان است. این مسجد دارای یک حیاط مرکزی به فرم چهار ایوانی و چهار شبستان است و تزیینات معماری خاص آن متعلق به بازسازیهای دوران بعد میباشد.

عده ای معتقدند چون محراب مسجد به سوی شرق است احتمالا این مسجد برای مسلمانان سنی مذهب بنا گردیده است.

جاذبه های گردشگری در گرگان

آبشار شصت کلاه

این آبشار بین گرگان و شصت کلا می باشد.این آبشار در انتهای جنگل شصت کلا قرار گرفته است .رودخانه بسیار زیبایی در این جنگل جریان دارد که آبشارهایی چون باران کوه و شصت کلا را بوجود آورده است.

اجاره ویلا در زیارت گرگان





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری در گرگان , گردشگری در گرگان , اجاره سوئیت درگرگان , اجاره سوئیت در زیارت , بناهای تاریخی در گرگان , جاهای دیدنی گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: